Suuri pakkaus- ja testausyritys UTAC ilmoittaa myynnistä: Kohteen laadun odotetaan nousevan kiinalaisten yritysten ulkomaille.

Äskettäin Singaporen suurten yhdistelmätekniikoiden pakkaaminen ja testaaminen (UTAC, jäljempänä UTAC) julkaisi ilmoituksen yhtiön myynnistä globaalille pääomayhtiölle, joka herätti teollisuuden huomion.

Kauppa edellyttää edelleen viranomaisten hyväksyntää. Jos se saadaan päätökseen, UTAC: n liikkeeseen laskema, vuonna 2023 erääntyvä 665 miljoonan dollarin joukkovelkakirjalaina lunastetaan pääomalla.

Tällä maailman kymmenellä parhaalla pakkaus- ja testausyrityksellä on yli kymmenen vuoden ajan raskaita korkovelkoja osakkeenomistajien järjestelyjen takia. Vaikka sillä on vahva kannattavuus, sen "historiallinen taakka" on vähentänyt sitä. Ostajan haltuunotto tällä kertaa on suuri etu UTAC: lle. 665 miljoonan dollarin joukkovelkakirjalainojen lunastaminen ja korkovelkojen korkokustannusten poistaminen voivat antaa yritykselle voiton tuottaa liiketoimintaa ja palata kasvun tielle.

Vaihda osakkeenomistajat nostamaan korkean koron velkaa ja palata kasvuun

UTAC on yksi kymmenestä parhaasta puolijohdepakkaus- ja testausyrityksestä maailmassa. Sen pääkonttori on Singaporessa, sillä on 9 tehdasta 6 maassa ja alueella, ja se työllistää yli 10 000 ihmistä maailmanlaajuisesti.

Vaikka UTAC ei ole julkinen yritys, sillä on julkinen talousraportti joka vuosi. Vuoden 2018 talousraportti osoittaa, että UTAC: n liiketulot olivat 780 miljoonaa Yhdysvaltain dollaria, ja se oli 8. sijalla maailman pakkaus- ja testausteollisuudessa. Vuoden 2019 kolmen ensimmäisen vuosineljänneksen tilinpäätöksen mukaan UTAC: n vuotuinen liikevaihto vuonna 2019 on noin 700 miljoonaa dollaria.

Jiwei.com: n mukaan lähes 10 vuoden aikana ennen vuotta 2018 UTAC: n alkuperäiset osakkeenomistajat järjestivät heille miljardin dollarin velan, ja korko oli jopa 10%. Vuoden 2018 velkasaneerauksen jälkeen UTAC: lla oli edelleen 665 miljoonan dollarin velka ja 8,5% korkoa. Tällaisissa olosuhteissa tavallisten yritysten on vaikea selviytyä edelleen, mutta UTAC voi toimia edelleen yli kymmenen vuoden ajan, koska se on 8. sijalla globaalissa pakkaus- ja testausteollisuudessa ja 3. sijalla autojen pakkaamisen ja testauksen alalla maailmassa . Se ei ole helppoa. Korkeamman tuoton tekniikat ja tuotteet voivat tukea erittäin korkeita korkokuluja 12 peräkkäisen vuoden ajan.

UTAC: n viime vuosien taloudellisten raporttien analyysin mukaan itse UTAC: lla on suhteellisen vahva kannattavuus, ja sen EBITDA-kannattavuus on teollisuuden toisella sijalla (keskimäärin 18,7% maailman teollisuudessa ja UTAC on 21%), toiseksi vain teollisuudelle. johtajat Sun Moonlight, bruttovoitto ja nettotulos. Voitto (korkokulujen palauttaminen) on myös huomattavasti korkeampi kuin toimialan keskiarvo.

Mutta mikä ei vastaa vahvaa kannattavuutta, on se, että UTAC: n liikevaihdon kasvu on ollut hidasta viime vuosina, mikä liittyy pääasiassa UTAC: n velkoihin, joilla on korkeat ja korkeat korot. Itse asiassa yli kymmenen vuoden ajan UTAC: n korkeampi liikevoitto on tukenut korkojensa maksamista velalleen, mikä tarkoittaa, että ansaitut rahat käytetään korkean koron velan maksamiseen. Tällaisen kovan paineen alla UTAC: n liikevaihto on todella vaikea suorittaa.

Jo huhtikuussa 2018 teollisuudessa oli uutisia siitä, että UTAC harkitsi myyntiä, sanomalla, että UTAC pyrkii tarjoamaan yli miljardia dollaria. Tuolloin UTAC paljasti neuvottelevansa yritysostoja vähintään viiden vertaisverkon kanssa.

UTAC: n onnistunut haltuunotto pääkaupungin puolella on epäilemättä merkittävä etu, mikä vastaa häntä poistamaan raskaat historialliset taakat. UTAC: n ilmoituksen mukaan yrityksen onnistuneen myynnin jälkeen vuonna 2023 erääntyvä 665 miljoonan dollarin joukkovelkakirjalaina lunastetaan pääomalla. Tämä vähentää painetta UTAC: lle ja voi vapauttaa huomattavia varoja UTAC: n tulevaisuuden liiketoiminnan kasvuinvestointeihin.

Autoteollisuuden valvonnan edut, jotka ovat edelleen korkeatasoisia, ovat ilmeisiä

Pitkäaikaisen kehityksen näkökulmasta laiminlyömällä velat, UTAC on edelleen erittäin korkealaatuinen tavoite.

Ensinnäkin, liiketoiminnan näkökulmasta, UTAC keskittyy pääasiassa auto-, teollisuus-, pilvipalvelun ja viestinnän aloihin. Yritysten osuus on kumpikin noin kolmasosa. Näillä alueilla on yleensä suurempia voittoja. Kuten edellä mainittiin, se on lainattu. Siksi UTAC on kulkenut raskailla kuormituksilla viimeisen kymmenen vuoden aikana, mutta se on myös säilynyt.

Toiseksi, UTAC keskittyy tuotantotekniikan näkökulmasta lähinnä analogisten teholaitteiden, digitaalianalogisten hybridilaitteiden ja anturien kenttään. Analogiset teholaitteet täyttävät sähköajoneuvoteollisuuden ja muiden suuritehoisten laitteiden kehitystarpeet. Johtaa. QFN on suosittu pakkaustekniikka mobiili-, auto-, teollisuus- ja kuluttajasovelluksiin. Kolmannen osapuolen analysointiyrityksen Prismark Partnersin raportin mukaan UTAC on johtava QFN-tekniikan toimittaja pakkaamisessa ja testauksessa ja maailman suurin tuottaja. Lisäksi digitaalisesta analogiseen hybridilaitteisiin on suuri määrä sovelluksia 5G, IoT ja anturit 5G, IoT ja AI. UTAC: n tuotantoteknologia vastaa Kiinan ja globaalin kehityksen tarpeisiin. Se on nopeasti kasvava tuotetyyppi ja sillä on erittäin laaja markkina-alue.

Kolmanneksi asiakaskunnan kannalta UTAC: n asiakkaat ovat maailmanlaajuisia puolijohdevalmistajia, mukaan lukien jättiläisasiakkaat, kuten ADI, Panasonic, Sony, TI, On, Elmos, ST, Microchip ja Maxim, ja suurin osa heistä on ylläpidetty yli 10 vuotta Yhteistyösuhde on voittanut suurten asiakkaiden toimittajapalkinnot monien vuosien ajan, ja sillä on hyvä maine ja luottamus teollisuuteen.

Neljänneksi UTAC on maailman kolmanneksi suurin autoelektroniikkalaitteiden pakkaus- ja testausyritys, jonka liikevaihto ja sijoitus ovat Amkorin ja ASE: n takana. On huomattava, että autojen pakkausten alalla on korkean teknologian, korkeaa laatua, luotettavuutta koskevat vaatimukset, korkeammat kynnysarvot ja ulkomaiset yritykset hallitsevat pohjimmiltaan markkinoita.

Kotimaisten yritysten näkökulmasta lukuun ottamatta Changdianin ostamaa Singaporen Xingke Jinpengia, jolla on autoalan yrityksiä, harvat yritykset voivat mennä menestyksekkäästi tälle kentälle. Autolaitteiden pakkaus- ja testausteollisuus ovat erittäin keskittyneet markkinat. Kolme parasta Amkoria, ASE ja UTAC ovat miehittäneet 76% maailmanmarkkinoista, ja muilla toimittajilla on pieni markkinaosuus. UTAC on vuosien ajan investoinut autoteollisuuden ja teollisuuden valvonnan kehittämiseen erityisen korkeilla laatuvaatimuksilla, ja se on saanut suuren määrän tilauksia suurilta globaaleilta yrityksiltä. Tämä osa on ylittänyt yhtiön liikevaihdon 1/3. Sen teknologia - ja laatujärjestelmäkokemukset ovat suhteellisen niukkoja Kiinassa.

Lisäksi UTACin päätehtaat ovat keskittyneet Singaporeen ja Thaimaaseen, ja tehtaita on myös Malesiassa, Indonesiassa, Taiwanissa ja Dongguanissa. Tehtaat ovat pääosin keskittyneet ulkomaille, etenkin Belt and Road -maissa, jotka täydentävät voimakkaasti Kiinan markkinoita.

Kun kotimaiset pakkaus- ja testausyritykset alkavat aktiivisesti laajentua ja päästä autoelektroniikkaan ulkomaille, UTAC: n johtavat teknologiat ja tuotteet teholaitteiden, digitaalianalogisten hybridilaitteiden ja -anturien, globaalien avainasiakkaiden resurssien, auto- ja teollisuusohjauksen sekä muun korkealaatuisen alan aloilla hallintajärjestelmät, ja Vyön ja tien resurssisuunnittelussa kaikki kuuluvat korkealaatuisiin kohdeyrityksiin, ja niillä on potentiaalia tulla kiinalaisten yritysten ulkomaisiksi kumppaneiksi.

Sähköposti: Info@ariat-tech.comHK TEL: +00 852-30501966LISÄTÄ: Rm 2703 27F Ho King Comm Center 2-16,
Fa Yuen St MongKok Kowloon, Hong Kong.