Samsung ja LGD kilpailevat OLED-markkinoista. Onko iso kokoinen läpimurto?

LCD-markkinoiden kovan kilpailun vuoksi monet paneelien valmistajat ovat viime vuosina kiinnittäneet huomionsa nopeasti kasvaviin OLED-markkinoihin.

Pienten ja suurten OLED-tekniikan johtavina Samsung Display ja LGD (LGDisplay) kehittävät edelleen enemmän tuotteita, jotka liittyvät OLED-paneelisovelluksiin.

Samsung Display julkaisi äskettäin uuden OLED-kannettavan paneelin "2019 Taipei Samsung OLED Forum" -tapahtumassa. Yhtiö kehitti 13,3 tuuman ja 15,6 tuuman kannettavien OLED-paneelien tämän vuoden ensimmäisellä puoliskolla.

Samsung Display aikoo myös laajentaa tuotevalikoimaansa julkaisemalla 13,3 tuuman FullHD-mallin jossain vaiheessa ensi vuonna. Yhtiö aikoo myös investoida voimakkaasti kvanttipisteiden (QD) näytöihin.

LG on johtava OLED-televisiomarkkinoilla. Yrityksen odotetaan myös hyötyvän OLED-paneelimarkkinoiden kehityksestä.

Kun Xiaomi ilmoitti liittyvänsä OLED-televisiomarkkinoille ensi vuonna, myös 17 kansainvälistä valmistajaa, kuten LG, Sony, Hisense ja Vizio (Yhdysvallat), kilpailevat markkinaosuudesta näillä markkinoilla.

Samsung Electronics suunnittelee QLED: n ja MicroLED: n kaksijakoista käytäntöä. Samsung Display aikoo myös investoida 13 biljoonaa voittoa seuraavien viiden vuoden aikana QDOLED-näyttöjen kehittämiseen.

Jos Samsung Electronics tuo markkinoille OLED-televisiot QD-näyttöjen massatuotannon jälkeen Samsungin näytöissä vuonna 2021, yhteensä 18 valmistajaa kilpailee OLED-televisiomarkkinoilla.

Samsung QLED TV: n myynti oli 4,16 miljardia dollaria tämän vuoden ensimmäisellä puoliskolla. Kasvua oli 87% viime vuoden vastaavan ajanjakson 2,23 miljardista dollarista.

LGD: n OLED-televisioiden myynti on laskenut 1,86 miljardista dollarista viime vuoden ensimmäisellä puoliskolla 1,52 miljardiin dollariin saman vuoden aikana, yhteensä 18%.

Viime vuoden ensimmäisellä puoliskolla Samsungin QLED-television myynti oli 1,2-kertainen LGD: n OLED-televisioiden myyntiin, ja tämä ero on kasvanut 2,7-kertaiseksi tänä vuonna.

Lisäksi Sony jatkaa LGD: n kiinniottoa. LGD: n OLED-TV-myynti laski 18% vuoden ensimmäisellä puoliskolla, mutta Sony kasvoi 12%. Toinen japanilainen valmistaja, Panasonic, myös kasvoi 10% samalla ajanjaksolla.

LGD: llä on kuitenkin edelleen huomattavia tavoitteita. Vuoteen 2022 mennessä LGD: n tehtaat Pajussa, Etelä-Koreassa ja Guangzhoussa Kiinassa ovat täysin toiminnassa, ja se tuottaa 10 miljoonaa suurikokoista OLED-paneelia vuodessa.

Ja LGD: n on myös nostettava Guangzhoun tehtaansatoa. Koska suurten OLED-paneelien valmistus ei ole helppoa, teollisuuden tarkkailijat arvioivat tehtaan tuoton olevan vain 50–60%.

Korean tiedotusvälineiden mielestä korealaisten näyttövalmistajien on keskityttävä suuriin OLED-paneeleihin saadakseen kilpailuetua OLED-televisiomarkkinoilla. Kun TV-näytöt kasvavat, 65 tuuman televisioista on tullut markkinoiden lippulaiva.

Sähköposti: Info@ariat-tech.comHK TEL: +00 852-30501966LISÄTÄ: Rm 2703 27F Ho King Comm Center 2-16,
Fa Yuen St MongKok Kowloon, Hong Kong.