Samsung 8nm, TSMC 7nm, juoksee autoon: ovat kehittäneet räätälöidyn version

Kun autot muuttuvat älykkäämmiksi ja autopilotit lisääntyvät, ajoneuvojen laitteiden sirujen valmistusprosessien kysyntä kasvaa. Samsung ja TSMC ovat luoneet erikseen uuden version 8nm ja 7nm prosesseista. Samsung 8nm: llä on kaksi versiota 8LPP: stä ja 8LPU: sta, jotka molemmat ovat sen 10 mm: n prosessin kehitysversioita, kun taas autoteollisuuden 8nm: n pitäisi olla uusi syväpäivitys, mutta lisätietoja ei julkisteta.

Samsung on korostanut joitain autojen siruille asetettuja korkeita vaatimuksia, kuten AEC-Q100-luotettavuusstandardi, joka kestää lämpötilan välillä -40 ° C - 105 ° C. Toimitusketjun hallintajärjestelmän on lisäksi täytettävä myös IATF 169169 -sertifikaatti. itse valmistusvälineisiin ja -laitteisiin. Erilaisten ISO 26262 (ASIL) -turvallisuusvaatimusten on täytyttävä.

Samsungin nykyinen autosirujen tekniikka on 28 nm (28FDS), 14 nm, joten päivittäminen 8 nm: iin on valtava harppaus.

TSMC: n uusin autoympäristöteknologia on 16 nm (16FFC), ja sitä päivitetään ensimmäisen sukupolven 7 nm: n (N7) perusteella, jonka odotetaan olevan kaupallisesti saatavana vuoteen 2020 mennessä.

Itse asiassa Synopsys on kehittänyt autolaatuisen IP: n TSMC 7nm: lle, ja päivitystä on helppo jatkaa tulevaisuudessa.

Voi, on myös GlobalFoundries. Autoissa käytetty prosessi on 22FDX ja 12LP. Se ei ole vielä taaksepäin tällä hetkellä, mutta koska Gexin on luopunut tutkimuksen ja kehityksen kehittämisestä, tulevaisuuden kilpailun kohtelu on päänsärky.

Sähköposti: Info@ariat-tech.comHK TEL: +00 852-30501966LISÄTÄ: Rm 2703 27F Ho King Comm Center 2-16,
Fa Yuen St MongKok Kowloon, Hong Kong.